zaterdag 8 november 2008

Verjaardagen

Voor een paar vriendinnen, een vriend en mijn schoonouders, allen jarig in oktober, heb ik een verjaardagskaartje gemaakt.

Voor de eerste heb ik, voor de lay-out, gebruik gemaakt van een kaartje wat ik op het hobbyjournaal zag (bedankt Nel). Op paars cardstock, gemat met groen en designpapier van K&Company uit het blok van 6x6 inch Poppy Pad. Uiteraard met een mooie magnolia, bijpassend lint, de kalenderstempel van Imaginisce en de felicitatiestempel van Aud Design.



Juist omdat ik de vlindertjes zo mooi vond op het designpapier en deze niet naar "voren" kwamen, heb ik er eentje uitgeknipt en met foamblokjes nogmaals op het kaartje geplakt. M'n vriendin was er blij mee.

Voor haar man, een dagje later jarig, heb ik een stoere "Edwin"-kaart gemaakt. Ik ben ook in de paarse en groene tinten gebleven. Uitgegaan van een kaartje gezien bij Inge van het DT van Magnolia, ben ik begonnen met creme cardstock voor de kaart zelf. Wederom gemat met groen en paars. Het groene streepjes designpapier had ik al even in de kast liggen en heb ik nog vastgezet met twee doodgewone groene nietjes. Het tweekleurig geel designpapier van K&Company (6x6 inch Daisy Pad) heb ik eerst door de wizard gehaald met de fiskarsplaat Party. Wat leuke stickers en een rubbon van 7Gypsies. En natuurlijk mag Edwin van Magnolia niet ontbreken.


Mijn schoonouders zijn korte tijd na elkaar jarig en voor hen samen heb ik een "hartelijk" kaartje gemaakt. Ik vond hem op Papirgleder.no en heb 'm iets aangepast voor wat betreft het rillen van de bergen en dalen, zodat de kaart "oploopt". Verder was het voornamelijk heel veel hartjes van verschillende groottes uitsnijden met de Cricut en deze lekker door elkaar opplakken. Ook het toepasselijke "van harte" heb ik met de Cricut uitgesneden. De Magnolia vond ik er geweldig goed bijpassen.

Als je goed kijkt kun je zien dat de "bergen" hoger worden richting de achterkant van de kaart.


Voor mijn laatste kaartje ben ik gaan bladeren in het boekje "Scrapcards" nr. 2 en ik heb een hele leuke sketch gevonden. Ik ben leuk papier bij elkaar gaan zoeken en een stukje roze cardstock heb ik door de wizard gehaald met de fiskarsplaat Bubbles. Een lieve Magnolia ingekleurd en een verjaardagsstempeltje van Aud Design gezet op een rondje. Het geheel afgewerkt met wat bloemetjes van Prima Flower en wat bradjes.


Ik hoop dat jullie de kaartjes leuk vinden, net als de jarigen. Geef gerust je mening, dat vind ik erg leuk. Nog een fijne zondag!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Het ziet er allemaal fantastisch uit en ook een hele duidelijke en goede beschrijving hoe je het gemaakt hebt.
Kijk alweer uit naar je volgende project.
Mam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...